Domácí trh webhostingových pronájmů v roce 2006 stoupl podle analýzy společnosti Hormart o 18 % na hodnotu necelých 450 milionů Kč. Růst trhu se však i nadále zpomaluje a letošní přírůstek lze očekávat okolo 13 %.
Celkové výnosy z pronájmů webového prostoru by tak měly v letošním roce překonat půlmiliardovou hranici.
Z pronajímatelů webového prostoru jsou tradičně nejúspěšnější společnosti Active 24 a P.E.S. consulting. Vedoucí duo má před ostatními konkurenty značný náskok, každá z obou firem hostuje více než 35 tisíc webových prezentací. V pořadí podle počtu pronajatých virtuálních serverů následují firmy Zoner software, Ignum a Nethost.
Pořadí zůstává již delší dobu beze změn a celý český trh webhostingem lze považovat za konsolidovaný.
Podle studie Hormartu je pravděpodobné, že i v České republice dojde ke stejnému vývoji jako na vyspělejších západních trzích. Jedním z nejvýznamnějších trendů je poskytování softwaru jako služby, která je dostupná prostřednictvím internetu. Nastupuje také tzv. funkční hosting, kdy pronajímatel poskytuje specializovanou službu pro konkrétní cílovou skupinu zákazníků. Typickým představitelem takové služby je pronájem webového prostoru pro fotografie a videoklipy s možností jejich sdílení s ostatními uživateli internetu.
Domácí webhostingový trh může být v budoucnu rovněž ovlivněn vstupem společností Microsoft a Google mezi pronajímatele webového prostoru.