;

LGE se chce více zaměřit na GSM

31. 1. 2007

Sdílet

LG Electronics oznámila neauditované hospodářské výsledky za 4. čtvrtletí uplynulého roku. Dobře se prodávaly telefony WCDMA, poklesl naopak prodej plazmových obrazovek. Do budoucna si firma slibuje zlepšení od trhu s GSM.

Tržby ve čtvrtém čtvrtletí 2006 klesly o 8,8 % z 6,339 miliard USD v předchozím čtvrtletí, na 5,886 miliard USD a o 11 % z 5,961 miliard ve stejném čtvrtletí roku 2005. Příčinou byla podle firmy především přísná regulace zásob na konci roku a pokles v počtu zásilek displejových výrobků na úrovni mateřské společnosti.

Na globální úrovni, včetně zámořských přidružených společností, zaznamenala LG Electronics čtvrtletní nárůst o 9,8 %, v provozním zisku byla zaznamenána ztráta 46 milionů USD.

Celkové tržby dosáhly v roce 2006 výše 24,2 miliard dolarů na úrovni mateřské společnosti, což je ve srovnání s předchozím rokem 3% pokles. Tržby na globální úrovni se zvýšily o 3 % na 38,46 miliard dolarů. Konsolidované tržby, včetně tržeb dceřiných společností, vzrostly o 4 % na 48,45 miliard dolarů.

Prodeje mobilů
Pokud jde o prodeje mobilních telefonů, příjmy vzrostly o 2,9 % - celkové dodávky dosáhly 17 milionů kusů (8,9 milionů v CDMA, 6,2 milionů v GSM, 1,8 milionů ve WCDMA). Za dobrými výsledky v Severní Americe stojí především telefony WCDMA a na otevřených trzích, včetně Evropy, Asie, Středního východu a Afriky, došlo k posunu v GSM.

Tržby Digital Display Company klesly meziročně o 13,9 % na 1,279 miliard dolarů následkem intenzivní cenové eroze a regulace zásob na konci roku. Tvrdá konkurence na poli 40” LCD obrazovek způsobila pokles v dodávkách plazmových obrazovek a ztrátu v položce provozní zisk.

Prognóza prodeje pro rok 2007
Cílem LG pro letošní rok je dosažení tržeb 44,5 miliard USD na globální úrovni a 26,7 miliard USD na úrovni mateřské společnosti.

Finanční vyhlídky předpokládají zlepšení postavení firmy v oblasti GSM. Předpokládané dodávky mají činit 78 milionů kusů, což by znamenalo 22% nárůst ve srovnání se 64 miliony jednotek v loňském roce.

V divizi displejových výrobků si LG klade za cíl zvýšení tržního podílu v prodeji televizorů s plochou obrazovkou prostřednictvím rozšíření nabídky produktů třídy Full HD a lepšího pokrytí prodejních kanálů.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality