LG Electronics oznámila neauditované hospodářské výsledky za 4. čtvrtletí uplynulého roku. Dobře se prodávaly telefony WCDMA, poklesl naopak prodej plazmových obrazovek. Do budoucna si firma slibuje zlepšení od trhu s GSM.
Tržby ve čtvrtém čtvrtletí 2006 klesly o 8,8 % z 6,339 miliard USD v předchozím čtvrtletí, na 5,886 miliard USD a o 11 % z 5,961 miliard ve stejném čtvrtletí roku 2005. Příčinou byla podle firmy především přísná regulace zásob na konci roku a pokles v počtu zásilek displejových výrobků na úrovni mateřské společnosti.
Na globální úrovni, včetně zámořských přidružených společností, zaznamenala LG Electronics čtvrtletní nárůst o 9,8 %, v provozním zisku byla zaznamenána ztráta 46 milionů USD.
Celkové tržby dosáhly v roce 2006 výše 24,2 miliard dolarů na úrovni mateřské společnosti, což je ve srovnání s předchozím rokem 3% pokles. Tržby na globální úrovni se zvýšily o 3 % na 38,46 miliard dolarů. Konsolidované tržby, včetně tržeb dceřiných společností, vzrostly o 4 % na 48,45 miliard dolarů.
Prodeje mobilů
Pokud jde o prodeje mobilních telefonů, příjmy vzrostly o 2,9 % - celkové dodávky dosáhly 17 milionů kusů (8,9 milionů v CDMA, 6,2 milionů v GSM, 1,8 milionů ve WCDMA). Za dobrými výsledky v Severní Americe stojí především telefony WCDMA a na otevřených trzích, včetně Evropy, Asie, Středního východu a Afriky, došlo k posunu v GSM.
Tržby Digital Display Company klesly meziročně o 13,9 % na 1,279 miliard dolarů následkem intenzivní cenové eroze a regulace zásob na konci roku. Tvrdá konkurence na poli 40” LCD obrazovek způsobila pokles v dodávkách plazmových obrazovek a ztrátu v položce provozní zisk.
Prognóza prodeje pro rok 2007
Cílem LG pro letošní rok je dosažení tržeb 44,5 miliard USD na globální úrovni a 26,7 miliard USD na úrovni mateřské společnosti.
Finanční vyhlídky předpokládají zlepšení postavení firmy v oblasti GSM. Předpokládané dodávky mají činit 78 milionů kusů, což by znamenalo 22% nárůst ve srovnání se 64 miliony jednotek v loňském roce.
V divizi displejových výrobků si LG klade za cíl zvýšení tržního podílu v prodeji televizorů s plochou obrazovkou prostřednictvím rozšíření nabídky produktů třídy Full HD a lepšího pokrytí prodejních kanálů.