;

Marissa Mayerová: Mobilita je top prioritou Yahoo pro rok 2013

19. 4. 2013

Sdílet

Společnost se tak evidentně snaží obhájit svou existenci ve světě, jemuž stále více dominují smartphony a tablety.

Jak Yahoo tohoto cíle dosáhne, není úplně jasné – stále ještě musí představit konkrétní mobilní aplikace nebo služby, které jsou na cestě – nicméně se jedná o cíl, který byl při oznamování finančních výsledků za první čtvrtletí často opakován.

Jestliže „jak“ není úplně jasné, je „proč“ o něco evidentnější. Mobilita je záležitostí číslo jedna pro všechny internetové firmy, Google a Facebook nevyjímaje, a mobilita bude nezbytná pro snahy Yahoo zvýšit angažovanost uživatelů a rozšířit své tržby z reklam.

Yahoo očekává, že v roce 2015 bude více lidí přistupovat k internetu z mobilních zařízení než z počítačů. „To je pro nás ohromná příležitost, a velice se snažíme, abychom jí mohli využít,“ řekla Mayerová.

Zisky Yahoo za první čtvrtletí 2013 činily 390 milionů dolarů, což je 36procentní nárůst oproti předchozímu roku, ovšem tržby šly dolů. Neustálé vylepšování produktů Yahoo „nastaví společnost na dlouhodobý růst,“ oznámila společnost v úterý.

Yahoo už nyní v oblasti mobility nějaké pokroky činí. Za první tři měsíce roku 2013 překročil počet aktivních mobilních uživatelů 300 milionů za měsíc, což bylo podle Mayerové vůbec poprvé. To je oproti poslednímu, lednovému oznamování finančních výsledků ohromný skok. Tehdy se jednalo o „pouhých“ 200 milionů lidí.

O více než 50 procent se za čtvrtletí zvýšil počet každodenních uživatelů aplikací Yahoo, jako je Mail a Flickr. Na Flickru se počet nahrátí mobilních fotografií navyšuje o 50 procent v každém čtvrletí.

„Naše první výsledky v oblasti mobility jsou slibné,“ řekla Mayerová, „a na následující měsíce toho máme v této oblasti připraveno mnohem více.“

Yahoo stále čelí tlaku, aby svým uživatelům ukázalo svou hodnotu, protože více lidí se hrne na sociální sítě typu Twitter nebo Facebook a na celou škálu sociálních aplikací na smartphonech. Yahoo aktuálně nemá žádnou vlastní sociální síť ani mobilní telefon.

V oblasti vývoje (stále ještě nepředstavené) řady mobilních produktů to vypadá, že má Yahoo stejný zájem na akvizicích jako na vlastním vývoji, jestli ne větší.

Mayerová tady jako dva pro společnost důležité obchody nedávný nákup Alike, aplikace objevování geografické polohy, i Jybem aplikace pro doporučování míst a věcí na základě preferencí uživatele a sociálních sítí.

V březnu Yahoo taktéž koupilo startup Summly, společnost se sídlem v Londýně, která vyvíjela aplikaci kondenzující informace pro rychlé čtení na mobilních zařízeních. Zajímavostí jistě je, že na vývoji v této společnosti měli svůj velký podíl Češi.

„Kromě vlastní tvorby skvělých uživatelských zážitků se zaměřujeme na chytré akvizice,“ řekla Mayerová. „Chystáme se pokračovat ve strategii a selekci … akvizicí, které můžeme rychle a jednoduše integrovat do našeho byznysu.“

Podle společnosti jsou na programu dne také akvizice talentů. Yahoo to oznámilo poté, co se jí mnozí analytici ptali, jestli se chystá vyvíjet nové produkty také interně.

Yahoo naznačilo, že její mobilní aplikace a služby budou těsněji spojeny s věcmi, které už lidé na svých mobilech běžně dělají: kontrolují e-maily, počasí a zprávy; hledají sportovní výsledky; hrají hry; sdílejí fotografie; chatují ve skupinách; a získávají finanční a burzovní informace.

„To je v téměř přesné korelaci s byznysem a produktovou řadou Yahoo,“ řekla Mayerová.

Zdroj: IDG News Service

Našli jste v článku chybu?