;

Mezi nejvýnosnější segmenty affiliate reklamy se posunuje cestování

28. 6. 2016

Sdílet

„I když se průměrná provize v segmentu cestování pohybuje jen kolem 3%, v letním období přináší reklamním partnerům lepší výdělky, než například celoročně nejvýnosnější kategorie móda, kde se provize za konverzi pohybuje okolo 10%,“ říká Lucie Knopová ze společnosti VIVnetworks.com. Při průměrné hodnotě módní objednávky 1790 Kč totiž partner vyinkasuje od inzerenta provizi ve výši 180 Kč, zatímco v případě, kdy by partner přivedl jako objednávku například rodinný zájezd za 50.000 Kč, náležela by mu při tříprocentní provizi částka 1500 Kč. „V cestování jsme zaznamenali provize až kolem 5 tisíc za transakci. Průměrná objednávka se v této kategorii pohybuje okolo 40.000 Kč a provize 1.200 Kč,“ dodává Lucie Knopová s tím, že průměrná čísla ovlivňují ceny letenek, které do této kategorie také spadají, jinak by průměrné hodnoty byly ještě vyšší. Meziroční růst tohoto segmentu affiliate reklamy v ČR přitom VIVnetworks.com odhaduje na 150 % s tím, že vrchol turistické sezóny ještě neproběhl, takže čísla nejsou konečná.

Vedle cestování se v letošním roce v affiliate marketingu postupně rozrůstá i segment bydlení. „Nějaké doplňky do domácnosti tu byly už dřív, ale teď se na scénu konečně dostal i samotný nábytek. Tam cítíme v současné době největší potenciál,“ popisuje Lucie Knopová. Affiliate marketing přitom začíná v ČR pronikat i do segmentů, kde se dřív neobjevoval, jako jsou různé služby do domácnosti, případně zdravotnické služby. V zahraničí jsou tyto služby v affiliate reklamě už poměrně běžné.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality