Struktura IT společností se podle analýzy společnosti Logos mění. Ve významných IT společnostech už dnes neexistují klasická oddělení programátorů, testerů, dokumentaristů či projektových manažerů. Zachování individuálního přístupu ke klientům spolu s rostoucím množstvím projektů vedlo ke vzniku tzv. zákaznických týmů.
Za největší plus tohoto trendu je podle průzkumu společnosti Logos považován úzký vztah mezi obchodními partnery. Klienti mají kdykoli k dispozici dedikovaný tým lidí s odbornými znalostmi z oboru zákazníka. Ti tak lépe znají strategii klienta a jeho denní potřeby.
„Hlavní výhodu této změny spatřuji ve skutečnosti, že trend jasně určuje pravidla, kdo kým je a co dělá, a tím staví na dlouhodobosti vztahu se zákazníkem a ze strany zákazníka na čitelnosti dodavatelské společnosti. V dnešní době je tento trend jediným možným pro udržování dobrých vztahů mezi dodavatelem a odběratelem,“ řekl Jan Turek z personální agentury S.T.UNITE consulting.