;

E-commerce v Evropě vyrostla loni o 16%

18. 6. 2014

Sdílet

V rámci konference Global E-commerce Summit v Barceloně dnes sdružení Ecommerce Europe zveřejnilo výsledky statistik za rok 2013 připravených ve spolupráci s agenturou GfK a národními e-commerce asociacemi včetně české Asociace pro elektronickou komerci (APEK). V oblasti B2C prodeje zboží a služeb došlo k dalšímu růstu online prodejů o 16,3% na celkem 363,1 miliardy EUR.

V roce 2013 dosáhly nejvyšších e-obratů podle očekávání tři největší evropské ekonomiky – Velká Británie (107,1 miliard EUR), Německo (63,4 miliard EUR) a Francie (51,1 miliard EUR). V České republice tvořily obraty za prodej po internetu více než 70 miliard Kč, tedy asi 2,5 miliardy EUR.

„V roce 2014 předpokládáme v rámci celé Evropy online obraty v hodnotě více než 425 miliard EUR. Podíváme-li se až do roku 2016, očekáváme dosažení hranic 625 miliard EUR. Pokračování růstu umožní jak zavedené e-commerce ekonomiky, tak také rozvoj prodeje po internetu v dalších zemích Evropy,“ prohlásil Wijnand Jongen, předseda výkonného výboru Ecommerce Europe.

Na konci roku 2013 nabízelo zboží či služby evropským zákazníkům více než 650.000 webových stránek. Jen v České Republice se odhaduje počet e-shopů na 35.000. Ať už přímo či nepřímo, evropská e-commerce poskytuje aktuálně zaměstnání dvěma milionům lidí.

„Prodej online v České republice roste obdobně jako v Evropě v průměru o 15 až 20 %. E-commerce je jednoznačně jedním z tahounů ekonomického růstu nejen u nás a aktuální výsledky to zcela potvrzují,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška

Čtěte také:
→ 10 důvodů, proč lidé rádi nakupují na Internetu
Podle statistik APEK na internetu nenakoupila pouze 3% dospělé populace.
→ Zákazníci by nejraději platili za dopravu malých zásilek 50 Kč
S vyšší cenou se nakupující smíří v případě expresního doručení nebo u doručení větších zásilek, popř. za výnos těžkých spotřebičů do patra. Celkově je ale s doručováním spokojeno 97% zákazníků.

G+

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality