Analytici JMP Securities LLC hodnotili výkonnost největších společností působících na světovém trhu komunikačních zařízení a zpráva za rok 2006 mluví o nečekaně dobrém vývoji u většiny z nich a navíc pozitivně hodnotí celkový růst trhu. Daří se všem 24 výrobcům komunikačních řešení, 13 z nich zaznamenalo překvapivě perspektivní výsledky.
JMP Securities LLC připravila komplexní analýzu vycházející z veřejně dostupných zdrojů a údajů, a ve svých doporučeních použila názory analytiků, kteří jsou v úzkém kontaktu s hlavními hráči na trhu a také se zákazníky.
Závěr a doporučení zní: celkově nečekaný nárůst u většiny společností, ale vedoucí firma trhu, Cisco Systems, byl měla zvážit prodej svého „optického businessu“ z důvodu jeho ztrátovosti.
V případě Cisco Systems se na jedné straně objevují slova chvály na celkovou výkonnost společnosti, ale na druhé straně je tu i upozornění na pokles tržeb jeho optické divize o 22 %, přestože optický segment trhu jako takový rostl v roce 2006 o 15 %. JMP předpokládá, že případný prodej ztrátové optické divize by potěšil akcionáře a dovolil přesunout finanční zdroje na jiné, vysoce rostoucí části trhu, například ty s vyšší marží.
Zpráva také poukazuje na to, že Cisco přesunulo svou optickou divizi do pomaleji rostoucí podnikové skupiny, kde najdeme směrovače a přepínače. Hovoří také o jednáních Cisca se společností CIENA o případném partnerství, které by Ciscu dovolilo doplnit mezery v portfoliu, přesto koupě CIENA není podle reportérů na pořadu dne. Obrat CIENA měl v minulém roce podle studie vzrůst o 30 %.
Studie JMP hovoří rovněž o zvýšené aktivitě managementu CIENA, jako o pokusu o splnění interních plánů obratu a také hovoří o úspěchu společnosti u telekomunikačního operátora BellSouth, který chce rozšiřovat v budoucnosti svou síť a zajímá se o řešení CIENA CNX5-Plus.
Analytici z JMP zaznamenali v posledním čtvrtletí 2006 velice složitou situaci u McDATA z důvodu spojení s Brocade – zákazníci totiž dočasně zmrazili své objednávky právě v reakci na tuto transakci. Navíc se v tomto případě negativně projevil i agresivní marketing Cisco Systems.